ΝΙΚΟΣ ΣΙΟΥΤΑΣ π. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ


TO 4o HTAN KAI EINAI TO ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ !!!!!

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

CINE 4o / Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα!!!

CINE 4o
H TAINIA ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 26/1/2013 ΩΡΑ 6.00μμ. ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΣ Α, Β, Γ, Δ!!! ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΓΛΩΤΙΣΜΕΝΗ .
Δανία-Γαλλία, 2002, διάρκεια 78΄, έγχρωμο.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Γιάννικ Χάστρουπ
Σενάριο: Γιάννικ Χάστρουπ – Bent Haller
ART DESIGN Bigita Faber
ANIMATORS Asta Sigurdardottir; Georges Stoyanoff; Karin Nielsson; Anders Nejsum; Anna Gellert; Alice Rasmussen
Μουσική:Bruno Coulais

Περίληψη: Σε μια φωλιά σ’ έναν άγονο λόφο, μια πολική αρκούδα γεννάει ένα αρκουδάκι – αλλά το νεογνό πεθαίνει πάνω στη γέννα. Σε μια καλύβα, λίγο πιο πέρα, μια γυναίκα γεννάει ένα δυνατό υγιές αγόρι. Η πολική αρκούδα είναι τόσο θλιμμένη από την απώλεια του μικρού της που σωριάζεται κάτω στον πάγο για να πεθάνει. Έτσι, το ταίρι της κλέβει το μωρό της γυναίκας και το φέρνει στους πάγους. Το αγοράκι μεγαλώνει με την αρκούδα, μαθαίνοντας όλα όσα πρέπει να ξέρει μια αρκούδα : εύκολο πράγμα για ένα αγοράκι. Αυτή είναι η αρχή ενός όμορφου παραμυθιού, όπου το πνεύμα των λόφων βοηθά αυτόν που θέλει πραγματικά να γίνει κάποιος.
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
  • Festival Musique et Cinema d’Auxerre (France) 2002
  • Ειδική μνεία στο Kinderfilmfest, Βερολίνο, 2003.
  • Ειδική μνεία στο Copenhagen Int. Childrens Film Festival 2003,
  • NNCF – Best Nordic feature film
  • Chicago Int. Children’s Film Festival 2003:
    Adult Jury´s 1st Prize, Animation
  • Chicago Int. Children’s Film Festival 2003:
    Βραβείο καλύτερης ταινίας της κριτικής επιτροπής των παιδιών, Animation
  • Montevideo Divercine 2003:
    Great Prize GURI UNICEF Award
  • Cartoon Preview in Asolo Italy 2003
    a Mr. Linea
  • Gijon International Film Festival / Spain (2003)
    Children Jury`s 1st Prize
  • Rencontres Internationales du Cinéma d’Animation de Wissembourg – France, 2003 Βραβείο κοινού-Καλύτερη ταινία μεγάλου μήκους.
  • Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους 2003 Βραβείο Καλύτερης μουσικής
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Ένα όμορφο, συγκινητικό παραμύθι, φτιαγμένο με απλά, όμορφα, «χειροποίητα» σχέδια, σε μια εποχή που έχουν επικρατήσει τα σχέδια των κομπιούτερ. Ότι πρέπει για τις γιορτές, που δεν έχει να κάνει τίποτα με τα συνηθισμένα κατασκευάσματα της Ντίσνεϊ και που θ’ αρέσει σε μικρούς και μεγάλους. Αξίζει πράγματι συγχαρητήρια η εταιρεία «Παιδικό Πλάνο» για το μέχρι σήμερα εξαιρετικό νεανικό της πρόγραμμα, με επιλεγμένες (συχνά βραβευμένες) ταινίες από διάφορα χώρες του κόσμου. (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)
Tο μικρό διαμάντι, που θα το ανακαλύψετε μόνο στον κινηματογράφο «Φιλίπ», είναι το κινούμενο σχέδιο του Δανού Γιάνικ Xάστρουπ «Tο παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα». (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)
Γυρισμένη με την παραδοσιακή μέθοδο των κινουμένων σχεδίων, οι φιγούρες και το τοπίο θυμίζουν παιδικές ζωγραφιές, με τα χρώματα ενίοτε να κινούνται, λες και τα ζωγράφισε το ακόμα άγαρμπο χέρι ενός παιδιού. … Μαγευτικό σαν παραμύθι, λιτό και υπέροχο. (ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ)
Από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις. Την συγκεκριμένη μάλιστα, από τη Δανία, με τον τίτλο «Το παιδί που ήθελε να γίνει αρκούδα», την συνιστώ στα παιδιά ως τον πιο ευφάνταστο, αγαπησιάρικο μποναμά! Όλα και όλοι ζωγραφισμένοι σε ακουαρέλες, υπό την εποπτεία του μάγου Γιάνικ Χάστρουπ, που αν ήταν Αμερικανός, της Disney και του Χόλιγουντ, θα τον ήξερε και η κουτσή Μαρία. Αυτό είναι, φίλοι μου, το αποτέλεσμα της παγκόσμιας… δημοκρατίας. (ΤΑ ΝΕΑ)
Ένα πανέμορφο παραμύθι, που εξυμνεί το μεγαλείο της μητρότητας και τη δύναμη των οικογενειακών δεσμών, θίγοντας παράλληλα ζητήματα όπως εκείνα της βασικής επιβίωσης αλλά και της αναζήτησης του βαθύτερου νοήματος της ίδιας (μας) της ύπαρξης. (EXODOS)
Αυτή είναι η απλή ανθρώπινη ιστορία που ξετυλίγεται τρυφερά με θαυμάσια, απλά, όμορφα σκίτσα. Καμμιά σχέση, όπως αντιλαμβάνεστε, με τις «αστυνομικές ιστορίες», που έχουν τα κάθε είδους βιομηχανικά καρτούν, τα οποία έχουν πλημμυρίσει τις οθόνες τα τελευταία χρόνια. (ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ)
Ναϊφ σκίτσο, στον αντίποδα του εικονογραφικού περφεξιονισμού του αμερικανικού animation, που ερεθίζει τη φαντασία επιτρέποντας της να συμπληρώσει τα «κενά», μαγική, παραμυθένια ατμόσφαιρα, ευρηματικότητα, λυρισμό. (MOVIEWORLD)