ΝΙΚΟΣ ΣΙΟΥΤΑΣ π. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ


TO 4o HTAN KAI EINAI TO ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ !!!!!

Τετάρτη, 26 Ιουνίου 2013

ΣΑΒΒΑΤΟ 25/5/2013 ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ - ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΣ!!!



Συμβαίνει τώρα:

Νικόλαος Σιούτας

Δάσκαλος και εκτός της αίθουσας

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 25/05/2013 08:00 |
Δάσκαλος και εκτός της αίθουσας
Στόχος του πριν από δύο χρόνια, όταν έγινε διευθυντής, ήταν να δημιουργήσει ένα σχολείο με όραμα και ανοιχτό στην κοινωνία. Οι προσπάθειές του δείχνουν να έχουν αποτέλεσμα. Το σχολείο είναι περιζήτητο και πολλοί γονείς επιδιώκουν να στείλουν σε αυτό τα παιδιά τους, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως κύτταρο ζωής για ολόκληρη τη γειτονιά. Ολα αυτά, διότι το σχολείο του ξεφεύγει από τα συνηθισμένα

Η εκδήλωση την οποία διοργάνωνε για χθες το βράδυ στο Αλσος Νέας Σμύρνης αποδεικνύει πόσο ανοιχτό στην κοινωνία είναι το σχολείο που διευθύνει. Στο Αλσος ήταν προγραμματισμένη η «Αστροβραδιά του 4ου»: οι μαθητές θα παρατηρούσαν τον έναστρο ουρανό με τηλεσκόπια με τη βοήθεια ερασιτεχνών αστρονόμων.
Ο Νικόλαος Σιούτας, δρ Ψυχολογίας, ειδικός παιδαγωγός και πρώην σχολικός σύμβουλος, γεννήθηκε στις Κομποτάδες Φθιώτιδας από γονείς αγρότες. Η αγάπη του για το παιδί, όπως λέει, τον οδήγησε στην Παιδαγωγική Ακαδημία. Δίδαξε σε ορεινά μονοθέσια - διθέσια σχολεία του Νομού Βοιωτίας και έπειτα σε σχολεία της Αθήνας. Επηρεασμένος από τον Αλέξανδρο Δελμούζο άρχισε σύντομα να εφαρμόζει τις παιδαγωγικές αρχές του. «Οι ιδέες του με επηρέασαν από την αρχή της εκπαιδευτικής μου πορείας. Θεωρώ ότι ο Αλέξανδρος Δελμούζος είναι μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον χώρο της νεοελληνικής εκπαίδευσης. Η αποδέσμευση από την αυθεντία του παραδοσιακού δασκάλου, η ανάδειξη ενός συνεργατικού μοντέλου και η βιωματική μάθηση είναι αυτά που με εκφράζουν», αναφέρει.

ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ. Ο εκπαιδευτικός, ο οποίος τα τελευταία 30 χρόνια μένει στη Ν. Σμύρνη και είναι πατέρας δύο παιδιών, δεν είναι ένας δάσκαλος κολλημένος στο σχολικό πρόγραμμα, ούτε ένας διευθυντής κλεισμένος στο γραφείο του. Αεικίνητος, από τη στιγμή που βρέθηκε στη θέση του διευθυντή στο 4ο Δημοτικό Ν. Σμύρνης, στη συμβολή των οδών Κράτητος και Αποστολάκη, ψάχνει συνεχώς να βρει καινούργια πράγματα που θα εμπνεύσουν τους μαθητές.
H λίστα των πρωτοποριακών δράσεων και προγραμμάτων που υλοποιούνται με πρωτοβουλίες του στο 4ο Δημοτικό είναι μεγάλη. Το σχολείο διαθέτει έναν καταπράσινο ταρατσόκηπο όπου εφέτος οι μαθητές φύτεψαν τους δικούς τους βιολογικούς λαχανόκηπους. Εχει μετεωρολογικό σταθμό ενταγμένο στο δίκτυο του Meteo (του Εθνικού Αστεροσκοπείου). Εχει δικό του αισθητήρα καταγραφής σεισμών και συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ. Ο επισκέπτης εντυπωσιάζεται από το λιοστάσι που υπάρχει στο σχολείο, τους διαδραστικούς πίνακες, τα σημεία για ανακύκλωση, το κατοπτρικό τηλεσκόπιο. «Ο,τι γίνεται, γίνεται με κέφι. Αφησα μία θέση μεγαλύτερη, του σχολικού συμβούλου. Ηρθα εδώ και έβαλα ένα στοίχημα: Να κάνουμε ένα δημόσιο σχολείο που δεν θα έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα ιδιωτικό. Πιστεύω στο νέο σχολείο, στο βιωματικό σχολείο. Από όποιο σχολείο και αν πέρασα είχα την ίδια φιλοσοφία», τονίζει μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο κ. Σιούτας προσθέτοντας ότι το δημόσιο σχολείο δεν ταυτίζεται με το μίζερο.
Αισθάνεται όμως την ανάγκη να τονίσει ότι το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα στο 4ο Δημοτικό είναι προϊόν συλλογικής εργασίας «όπου ο κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μας δίνει τον καλύτερο εαυτό του. Είναι η καλύτερη ομάδα με την οποία έχω συνεργαστεί στα 35 χρόνια της εκπαιδευτικής μου πορείας».
Φροντίζει να ενημερώνει για το ποιος είναι ο στόχος του και στην ιστοσελίδα του σχολείου. Γράφει πάνω πάνω: «Στοχεύουμε σε ένα σχολείο που θα το αγαπούν τα παιδιά, αλλά και θα το εμπιστεύονται οι γονείς. Ενα σχολείο που θα είναι ανοικτό στις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής βάζοντας στο κέντρο τον μαθητή. Ενα σχολείο ανοικτό σε ιδέες και καινοτόμες δράσεις. Ενα σχολείο που θα δίνει  τη δυνατότητα στον μαθητή να ανακαλύπτει τη γνώση μέσα από ένα βιωματικό πλαίσιο. Ενα σχολείο που θα καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση, αλλά και θα προετοιμάζει τον μαθητή για τη ζωή».
Μία από τις καινοτόμες δράσεις του διευθυντή που εξέπληξαν εφέτος γονείς και μαθητές ήταν το... Σινέ Σχολείο. Εκμεταλλεύθηκε την αίθουσα home cinema του σχολείου και διοργάνωσε τέσσερις κινηματογραφικές προβολές με δωρεάν είσοδο, απογεύματα Σαββάτου. Στις προτεραιότητές του είναι να κάνει το σχολείο ελκυστικό και ευχάριστο στα παιδιά. Ετσι, το 4ο Δημοτικό υποδέχεται τους μαθητές με μουσική, ενώ μουσική ακούγεται και στα διαλείμματα.
Επιδίωξη του κ. Σιούτα, ακόμη, είναι το σχολείο να μην είναι εσωστρεφές αλλά να συνεργάζεται αρμονικά με την ευρύτερη τοπική κοινωνία. Με πρότασή του ξεκίνησε να λειτουργεί εφέτος το Σύγχρονο Λαϊκό Πανεπιστήμιο του Δήμου Νέας Σμύρνης όπου είναι και υπεύθυνος. Το 2007 ο κ. Σιούτας επελέγη ως σχολικός σύμβουλος στην 7η Περιφέρεια Αθήνας. Επειτα από τέσσερα χρόνια όμως αποφάσισε να αφήσει τη θέση του σχολικού συμβούλου. Επέστρεψε στις διδακτικές αίθουσες και ανέλαβε διευθυντής στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης.
Η απόφασή του εξέπληξε τους συναδέλφους του. «Διαφώνησα στην απόφασή του να επιστρέψει ως διευθυντής εγκαταλείποντας μια θέση θεσμικά ανώτερη. Ο Νίκος όμως είχε αποφασίσει να επιστρέψει σε χώρους που τον γεμίζουν πραγματικά και με τις καινοτόμες υπερβάσεις του να δημιουργήσει ένα δημόσιο σχολείο που το αγαπούν τα παιδιά και το εμπιστεύονται οι γονείς», θα πει ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων Ιωάννης Κάππος. Αλλά και ως σχολικός σύμβουλος ο κ. Σιούτας, θυμάται ο κ. Κάππος, «συνεχώς αναζητούσε την καινοτομία και την ενίσχυση της πρωτοβουλίας των εκπαιδευτικών, ώστε το σχολείο να ξεφύγει από το συμπεριφοριστικό μοντέλο και να γίνει ένα πραγματικό σχολείο εργασίας».

ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ. Ο διευθυντής προσπαθεί να εκμεταλλεύεται την 35χρονη εμπειρία του στην εκπαίδευση, αλλά και τις γνώσεις του στην ψυχολογία. Στο μπλογκ του σχολείου «ποστάρει» συχνά συμβουλές και προτρέπει τους γονείς να επικοινωνούν μαζί του. «Μη διστάσετε να μου γράψετε στο e-mail θέματα που θέλετε να συμπεριλάβουμε και να αναπτύξουμε», τους γράφει. Συμβουλές προς τους γονείς δίνει και μέσω του ιντερνετικού ραδιοφωνικού σταθμού του σχολείου που εγκαινίασε εφέτος.
Οι δράσεις του και η συμβουλευτική προς τους γονείς είχαν ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα. Οταν δίδασκε το 1983 στο διθέσιο Δημοτικό Σχολείο Υψηλάντη Βοιωτίας είχε συνεργαστεί με τη Νομαρχιακή Επιτροπή Λαϊκής Επιμόρφωσης σε προγράμματα στήριξης των γονέων.
Στην πορεία του στον χώρο της παιδαγωγικής προσπάθησε να είναι πάντα δίπλα στα παιδιά και στους γονείς, εντός και εκτός σχολείου. Διαθέτει γνώσεις και για τα παιδιά με αναπηρία, αφού έχει μετεκπαιδευτεί σε αυτόν τον τομέα στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Στο παρελθόν έχει ασχοληθεί και με την τηλεόραση, όπου και εκεί επίκεντρο των δύο εκπομπών που παρουσίαζε («Παιδικά χαμόγελα» και «Γονεϊκές ιχνηλασίες») ήταν το παιδί και οι γονείς. Επίσης, στο Πάντειο μετά το διδακτορικό του στην Ψυχολογία δίδαξε το μάθημα Τηλεόραση και Παιδική Ηλικία.


Ματούλα
27/07/2013 22:41
Κάποια πλάσματα σαν και σένα είναι αυτοί που διαδίδουν το φως και όχι τη μιζέρια και την κατήφεια. Μπράβο σου, χίλια μπράβο, άνθρωποι σαν και σένα βοηθούν την ανθρωπότητα να εξελιχτεί.... Νάσαι πάντα καλά
Παλιός εκπαιδευτικός
26/07/2013 23:16
Μπράβο στον ΔΑΣΚΑΛΟ. Παράδειγμά προς μίμηση. Για να μην πάψουμε να ελπίζουμε.
Ελένη Νικολαΐδη
23/07/2013 19:53
Να είσαστε πάντα καλά κ. Σιούτα για να δίνετε έμπνευση και κουράγτιο σε όλους τους πραγματικούς δασκάλους ώστε να ξεπεράσουν τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν. Συγχαρητήρια
Π. Χριστοφορίδης
20/07/2013 22:56
Θερμά συγχαρητήρια κ. Σιούτα για το υπέροχο έργο σας. Εύχομαι να υπάρξουν μιμητές. Το ελάχιστο που μπορώ να κάνω είναι να διαδώσω το άρθρο σε όσους περισσότερους γίνεται. Π. Χριστοφορίδης
Vivian Deveraki
15/07/2013 16:59
ΜΠΡΑΒΟ ΔΑΣΚΑΛΕ!!Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ !!!Η ΣΩΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΑΜΠΡΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ!!! ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΣΤΟ ΟΡΕΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΦΟΥΡΦΟΥΡΑ - ΑΜΑΡΙΟΥ ( ΚΡΗΤΗΣ ), ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΩΣΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ!!! ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ!!!
Anna Coutsomitelli
06/07/2013 13:40
Εύγε!!!!!!
Γιάννης
03/07/2013 16:35
Μπράβο!!!!
ΓΙΑΝΝΗΣ
02/07/2013 18:56
θερμα συγχαρητηρια ΔΑΣΚΑΛΕ !!!!!!!!!!!!!! Καμμια εκπτωση στη μορφωση των παιδιων μας.... Ηζοφερη εικονα του φουκαρα δημοσιουπαλληλακου εκπαιδευτικου , του κλεισμενου στο καβουκι του, που εφαρμοζει κατα γραμμα τον κανονισμο και περιοριζεται στα προβλεπομενα, πρεπει επι τελους ν' αλλαξει.... Μακαρι το δρομο που ανοιξες να τον ακολουθησουν κι αλλοι .... Και παλι μπραβο Δασκαλε και παιδαγωγε !!!!!!!!!!!
Εμμανουήλ Γ. Μαρρουφίδης
26/06/2013 21:57
Απλά Συγχαρητήρια!!!!!!!!!!!!!!
μακης
24/06/2013 12:40
Πρόσεξε μη βγείς υπεράριθμος και σε βάλει ο Τέλλογλου στη κινητικότητα...
ΝΙΚΟΣ ΣΙΟΥΤΑΣ
26/06/2013 23:18
Αγαπητέ Μάκη, στο προβληματισμό σου θαρρώ ότι ταιριάζουν τα λόγια του Αντισθένη:" Ώσπερ υπό του ιού τον σίδηρον, ούτω τους φθονερούς υπό του ιδίου ήθους κατεσθίεσθαι". ΝΙΚΟΣ ΣΙΟΥΤΑΣ
8
ΑΝΝΑ ΣΤΑΦΙΔΑ
23/06/2013 20:50
αγαπητέ ΔΑΣΚΑΛΕ Με σεβασμό στον δρόμο που ανοίγεις θέλω να πω ΣΥΝΤΑΣΣΟΜΑΙ Εκανα και γω και κάνω προσπαθειες να ενταχθούν καινοτομίες απο Σχολεία της Κύπρου που κάνουν κάτι ξεχωριστό ώστε να πετύχουμε την όσμωση της σχολικής οικογένειας σε κάτι που οι αυριανοί πολίτες /οι μαθητές του σήμερα θα τιμούν και θα συνεχίζουν ΕΥΓΕ ...
Θεοδώρα Δρούλια
11/06/2013 12:00
Θεοδώρα Δρούλια Αγαπητέ Νίκο, χαίρομαι αφάνταστα για σένα και για όσα σπουδαία κάνεις για τα παιδιά, την κοινωνία και τον τόπο μας. Πρωτίστως θέλω να πω ότι αυτά που κάνεις τιμούν και κοσμούν εσένα και κατ΄επέκταση εμπνέουν όλη την εκπαιδευτική κοινότητα με την οποία συνεργάζεσαι. Εγώ εύλογα αναρωτιέμαι : Πότε επί τέλους αυτή η Πατρίδα μας, εννοώ όλοι αυτοί που εκάστοτε την υπηρετούν θα υψώσουν το ανάστημά τους και θα αξιολογήσουν το έργο ενός εκάστου εξ ημών χωρίς κομματικές ταυτίσεις: Η μικροψυχία κάποιων σε πίκρανε όμως το σχολείο σου και πολλοί συνάδελφοί σου αναγνωρίζουν την προσφορά σου. Από όλους εμάς με πολλή αγάπη και πάνω από όλα με υπερηφάνεια στο ΔΑΣΚΑΛΟ που έτσι ονειρευτήκαμε, σε συγχαίρουμε! Κάποιους Σύμβουλους αγαπητέ Νίκο, όπως λένε οι μαθητές, δεν τους είδαν να μπαίνουν στην τάξη τους, έστω τουλάχιστον για να τους χαιρετήσουν και να ακούσουν τα όνειρά τους εάν κάτι άλλο δεν μπορούσαν να κάνουν. Εσύ ως Σύμβουλος τους είδες και τους άκουσες όλους. Και αυτό γιατί είχες τη γνώση του ΔΑΣΚΑΛΟΥ και πάταγες στα δικά σου πόδια. Για μια ακόμα φορά Νίκο, Εύγε!
Νατάσσα Νικολάου
11/06/2013 10:13
Εμένα το παιδί μου δεν έτυχε να εγγραφεί στο 4Ο Δημοτικό σχολειό. Φυσικά και εμείς αυτό θέλαμε αλλά η εγγραφή μας έγινε στο σχολείο του Αγ. Ανδρέα. Είναι και αυτό φυσικά ένα πολύ καλό σχολείο, με έναν πολύ άξιο διευθυντή και η κα. Χαμαλέλη που έχει την Α΄ Δημοτικού είναι πραγματικά εκπληκτική παιδαγωγός και άνθρωπος . Θα προτιμούσα τα δυο σχολεία, μιας και συστεγάζονται, να έχουν πιο κοινές δράσεις …. Σε ότι αφορά τον κ. Σιούτα είναι πραγματικά ένας λαμπρός επιστήμων, ένας υπεύθυνος διευθυντής αλλά νομίζω πάνω από όλα ένας διορατικός, ευαίσθητος και στοργικός, με τα παιδιά και τους γονείς, άνθρωπος. Θα ήθελα να εκφράσω τον θαυμασμό μου στο πρόσωπο του και την ευχή να εισπράττει όλοι αυτήν την αγάπη και την αφοσίωση από τους ανθρώπους όπως την δίνει… απλόχερα και ακούραστα!
ΝΙΚΟΣ ΣΙΟΥΤΑΣ
12/06/2013 00:32
κ. Νικολάου,οι σκέψεις σας με τιμούν ιδιαίτερα, γιατί είναι λόγια ψυχής και προέρχονται από μια μητέρα που το παιδί της φοιτά στο συστεγαζόμενο Σχολείο. Η πρότασή μου για κοινές δράσεις ήταν και παραμένει πάντοτε ανοιχτή προς όλους.
Τυράκης Στάθης
09/06/2013 23:44
Προτού να φοιτήσει το παιδί μου σε ένα δημοτικό δεν ήξερα πολλά πράγματα για την δουλειά που μπορεί να γίνετε στα ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ της χώρας μας. Θεωρώ το παιδί μου τυχερό που λαμβάνει γνώση μέσα από τα θρανία του 4ου Δημοτικού Νέας Σμύρνης. Η τροπή προς την αποτελεσματικότητα στο 4ο Δημοτικό είναι εντυπωσιακή. Πρωτεργάτης είναι ο Δντής Κος Σιούτας και βέβαια ακολουθούν πολλοί μεταξύ των οποίων είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Συγχαρητήρια στον διευθυντή μας και σε όλους όσους εργάζονται κοντά στα παιδιά μας.
Έλσα Χρυσοχοιδου - Κυφιώτου
06/06/2013 22:53
Διαβάζοντας το σχόλιο του Ανώνυμου (30/05/2013 18:40), για άλλη μια φορά βλέπω πως οι λάθος άνθρωποι, είναι σε λάθος θέσεις... Τι ειρωνεία ! Λόγω μορίων έγιναν δάσκαλοι (όπου εκτός ότι αρνούνται την αξιολόγηση, έχουν το θράσος να κρίνουν τους μπροστάρηδες της παιδείας)! Κρίμα για τα παιδιά μας και την χώρα μας ! Εύγε στον πρωτοπόρο δάσκαλο των παιδιών μας, Νικόλαο Σιούτα.
Στέφανος
15/06/2013 01:56
Θέλω να πιστεύω ότι ο Ανωνυμος ρωτάει από ενδιαφέρον / περιέργεια και όχι με κακή πρόθεση .... Είμαι καλοπροαίρετος :)
MS
17/06/2013 11:53
Είστε πραγματικά πολύ καλοπροαίρετος ...
Τάσος Μαριανός
04/06/2013 17:06
Μου φτιάξατε τη μέρα !!! Δεν υπάρχουν αρκετά μπράβο για εσάς, τους συνεργάτες σας και για όσους, σε άλλα σχολεία, παλεύουν να δώσουν στα παιδιά μας μιά άλλη παιδεία. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε να μάθουν όλοι αυτό που κάνετε. θα αναμεταδώσω αυτό το άρθρο όπου μπορώ !
Σειτανιδου Αικ.
04/06/2013 11:58
Συγχαρητήρια στον κ. Σιούτα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Μπραβο!!!!!!!!!!!!!!!!!
MS
04/06/2013 10:56
κ. Νίκος Σιούτας : πρόκειται για έναν δ/ντη που πάνω απ΄όλα είναι άνθρωπος!!!!!!! Ενας άνθρωπος χαρούμενος, γεμάτος θετική ενέργεια, με στόχους και όραμα αλλά και λύσεις, τόσο για τα απλά όσο και για τα δύσκολα, μια αισιόδοξη νότα σ΄αυτό το δύσκολο κλίμα που επικρατεί και που καθημερινά καταφέρνει και το ανατρέπει!!!!!!!! Ειμαστε πραγματικά τυχεροί που σας έχουμε στο Σχολείο και προσπαθείτε τόσο πολύ για τα παιδιά μας!!!!!!!!! Να είστε καλά !!!!!!!!!!!
Βασ.Τυρ.ο Φελωνιώτης
03/06/2013 23:54
Εύγε,συνάδελφε Σιούτα!Έχετε ένα σχολείο του σήμερα και του δημιουργικού αύριο.Πετύχατε εσείς και οι υπόλοιποι συνάδελφοι να προσφέρετε στην κοινωνία που ζείτε και εργάζεστε όλους τους στόχους, τους παιδευτικούς,διαλαλώντας ,ότι σχολείο δε σημαίνει αγχωμένη εκπαίδευση, αλλά μέσα από συνεργασία όλων των παιδευτικών φορέων πετυχαίνεται ο υπέρτατος στόχος του , που είναι ο εξανθρωπισμός των παιδιών μέσα από την παρατήρηση και τη συμμετοχή και η απόκτηση δεξιοτήτων και γνώσεων με θέληση και αγωνία για ένα ευτυχές μέλλον.Δάσκαλε, σμίλεψε ψυχές με αγάπη και συντροφικότητα τώρα που οι καιροί είναι δύσκολοι.Σε αγαπάει η κοινωνία, που διψά για τέτοιους εκπαιδευτικούς!
basidim
03/06/2013 10:44
Μου θυμίζει τις παλιές καλές εποχές, που ο δάσκαλος δίδασκε όλη μέρα κάθε μέρα, με οποιοδήποτε τρόπο, όταν έκανε μάθημα ακόμα και σε αποθήκες με καμιά 40ριά μαθητές ανά τάξη και όταν έπαιρνε 3.60... και δεν πτοούταν γιατί ήταν δάσκαλος...
Ι. Σχίζας
03/06/2013 10:38
Τα ειλικρινά μου συγχαρητήρια και διαδικτυακά στο Διεθυντή του σχολείου μας που εξακολουθεί και εργάζεται έντονα, δυναμικά και συχνά με κόστος στον προσωπικό του χρόνο. Είναι πράγματι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι σε ένα δημόσιο σχολείο παρέχεται τόσο πολύπλευρα η δημιουργική μάθηση κι ανοίγουν οι πνευματικοί ορίζοντες των παιδιών μας. Θα πρότεινα ότι πλέον και σε θεσμικό επίπεδο, θα πρέπει να γίνει κοινοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας των δράσεων του σχολείου μας, ώστε να αποτελέσει ένα πρότυπο πλάνο, πάνω στο οποίο θα καταρτιστούν ανάλογα προγράμματα και για άλλα σχολεία της χώρας.
ΚΑΡΑΠΙΣΤΟΛΗ-ΔΑΤΣΩΛΗ ΓΙΩΤΑ
03/06/2013 10:36
Η παιδεία έχει ανάγκη από ανθρώπους που "χαλούν την πιάτσα", γιατί το βόλεμα κάποιων μέσα σε ένα αποτυχημένο σύστημα παιδείας κάνει μεγαλύτερο κακό. Τα παιδιά ανταποκρίνονται θετικά στις βιωματικές δραστηριότητες και συμμετέχουν με ιδιαίτερη χαρά. Άλλωστε με δράσεις που καθένας έχει ένα ρόλο μέσα από τον οποίο βιώνει όλα τα στάδια της εξέλιξής του, η μάθηση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα, πιο αποτελεσματική και πιο χρήσιμη. Μακάρι το λαμπρό παράδειγμα του διευθυντή Κου Νικ. Σιούτα να το ακολουθήσουν κι άλλοι, γιατί τότε θα φέρουν μια αχτίδα ελπίδας και ένα φιλικό προς τους μαθητές σχολείο το οποίο θα προσφέρει βαθιά γνώση και όχι ανούσια παπαγαλία. Ως γονιός οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Κο Σιούτα και σε όλους τους δασκάλους που συμμετέχουν στο "όραμά" του για τα χαμόγελα που βλέπω στα πρόσωπα των παιδιών και τις ευκαιρίες που τους δίνονται να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα και δεξιότητες. Αυτό είναι το αληθινό φως στο τούνελ που γεννά ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο.
Κάβουρας Χ Ν
03/06/2013 09:03
Ο εν λογω Δ/ντης και το ΟΛΟ προσωπικό του 4ου Δημ. Σχολείο ειναι πραγματικοί επαγγελματίες, και εμείς οι γονείς ειμαστε ευτυχείς που τα παιδιά μας βρίσκονται σε ένα τέτοιο περιβάλλον!! Ευγε
Χατζηαποστολου Χρυσα
03/06/2013 08:24
Τα δεντρα που εχουν τους καρπους χτυπανε.Το εργο σας ειναι ΑΞΙΟΛΟΓΟ και εμεις οι γονεις σας ευχαριστουμε και ειμαστε διπλα σας
MELETIS DIM.
03/06/2013 06:35
Eπιτέλους κι ένας δάσκαλος στην πράξη που ότι έμαθε το μετέφερε και το μεταδίδει στην τοπική κοινωνία , όχι κρυμμένο σε σάκο ενός τσαντοκουβαλητή, αδιαφορώντας για αξιώματα. Αυτή την έννοια κρύβει πραγματικά ένας ολοκληρωμένος ΔΑΣΚΑΛΟΣ...
Yota Per.
03/06/2013 00:40
Εχοντας εγγονες στο4Δημοτικο μπορω να διαβεβαιωσω τον κυριο Ανωνυμο οτι η προσπαθεια του Διευθηντη ειναι ακουραστη και μεταδοτικη .Μου δινει την ελπιδα οτι σιγα σιγα ξεφευγουμε απο την στερεοτυπη μορφη σχολειου που εχουν βιωσει οι περισσοτεροι γονεις. Εχοντας μεγαλωσει και ζησει πολλα χρονια στο εξωτερικο και εγω προσπαθω να μεταδωσω στους μαθητες μου την αγαπη για τη μαθηση.Εχω βοηθησει μαθητες να παρουν ξενογλωσσα πτυχια δανειζοντας τους τα βιβλια καθε χρονο η αφιερωνοντας περισσοτερο χρονο αφιλοκερδα .Where there is a will there is away. Yota Per.
ΕΥΗ ΜΑΚΡΗ
02/06/2013 23:49
Θερμά συγχαρητήρια για τη δύναμη, το κουράγιο,την εκπαιδευτική σας προσφορά. Μας δίνετε δύναμη να συνεχίσουμε το δύσκολο έργο μας.
Κυφιώτης Γιάννης
02/06/2013 23:10
Συγχαρητήρια στον κ. Σιούτα, Έχοντας ιδίαν άποψη, θέλω να αναφέρω πως ο κ Σιούτας είναι ένας εκπαιδευτικός που δεν λειτουργεί απλά ως προμηθευτής γνώσεων, αλλά μέσα από το βιωματικό πλαίσιο και τις καινοτόμες δράσεις του - πρωτοβουλίες του, ενεργοποιεί τους μαθητές και καλλιεργεί την αντιληπτική τους εγρήγορση... Οι μαθητές στο σχολείου του, μαθαίνουν με τρόπο δημιουργικό, ευχάριστο και αποτελεσματικό. Δεν είναι πλέον παθητικοί δέκτες, αλλά εμπλέκονται ενεργά και ανακαλύπτουν τη γνώση ! Ο κ. Σιούτας είναι ένας Εκπαιδευτικός που μπορεί... να βλέπει και με τα μάτια των μαθητών του. Τον ευχαριστώ θερμά !
Φίλιππος Γκουμάς
02/06/2013 19:37
Φίλε Νίκο, διότι μετά τη γνωριμία και τη συνεργασία τόσων χρόνων, φίλο σε θεωρώ, μπράβο και πάλι μπράβο. Πέρα από την έμπνευση που προσφέρεις στους συναδέλφους, μετά από τόσα χρόνια στη μάχιμη εκπαίδευση παραμένεις πρωτοπόρος και παράδειγμα για όλους μας. Αν και η σεμνότητά σου δεν στο επιτρέπει, με την προσφορά σου αυτή τη δύσκολη εποχή για την ελληνική κοινωνία "απέδειξες" και στον πιο δύσπιστο τι σημαίνει καθήκον, ανιδιοτελής προσφορά, επαγγελματισμός, δηλαδή με μια λέξη: ΔΑΣΚΑΛΟΣ. Φίλιππος Γκουμάς
ΕΥΑΓΓ. ΣΤ. ΓΚΕΚΑΣ
02/06/2013 19:31
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΙΣ ΕΥΓΕΝΕΙΣ ΜΟΡΦΕΣ ΠΟΥ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΔΕΙΓΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΗΘΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΠΟΥ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ,ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΘΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ.ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΙΣΟΡΡΟΠΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗ ΒΙΟΤΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΨΗΛΟΦΡΟΝΑ ΟΡΑΜΑΤΑ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ. ΕΥΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΑΝ ΑΥΤΗ ΤΟΥ κυρίου ΣΙΟΥΤΑ.
Πανοπούλου Χαρούλα
02/06/2013 17:21
M Π Ρ Α Β Ο Σ Α Σ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mariam123
02/06/2013 15:20
Διαβασα τον ανωνυμο της 18"40 και ειδα ακομη εναν που θα ειναι για παντα νηστικος νηστικος γιατι δεν καταλαβε οτι δεν ειναι ΟΛΑ ουτε λεφτα ουτε φαι!!!!Δυστυχως ζουμε σε μια κοινωνια που κυβερναει ο φασισμος της μετριοτητας. καθε τι ξεχωριστο πολεμιεται!!!! Αλλωστε καποιος κανει αυτο που του ομορφαινει τη ζωη χωρις να περιμενει ενα μπραβο η ευχαριστω! Παντως εγω σε ζηλευω γιαυτο που κανεις Αυτη η ευτυχια δεν αγοραζεται αλλα ουτε και πουλιεται ....
Παναγιώτης Χαλάτσης
02/06/2013 11:34
Συνεργάστηκα για χρόνια με το Νίκο Σιούτα. Το σχολείο του είναι παράδειγμα του τι μπορεί να γίνει όταν εστιάζουμε στη θετικότητα και όχι στη γκρίνια. Όταν υπάρχει έμπνευση, δημιουργικότητα και θέληση. Του αξίζουν χιλιάδες μπράβο. Έκανε ένα δημόσιο σχολείο διεθνές πρότυπο! Και υπάρχουν κι άλλα τέτοια άγνωστα σχολεία. Πολλά θα έλεγα. Όμως τα τηλεοπτικά κανάλια εστιάζουν στο αρνητικό και επισημαίνουν μόνο τη μειονότητα των ανίκανων. Παναγιώτης Χαλάτσης
Σταύρος Παλατσίδης
02/06/2013 10:45
Συγχαρητήρια κύριε Σιούτα για το έργο σας. Όντως "χαλάτε την πιάτσα" και αυτό δεν αρέσει σε κάποιους Είμαστε μαζί σας!!!
φωτοπούλου
02/06/2013 10:08
Φωτοπούλου Ρούλα Συγχαρητήρια,πάντα να φωτίζεται τον δρόμο των παιδίων.
Θανάσης
01/06/2013 17:33
Τα συγχαρητήρια μου για όλες αυτές τις ιδέες. Η πρωτοβουλία είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη!
Μαρία Τσιούμα
01/06/2013 15:49
Κύριε Νίκο, εύχομαι να είστε πάντα υγιής και να συνεχίσετε να κάνετε τέτοιο αξιόλογο έργο! Σπανίζουν τέτοιοι άνθρωποι!
Μανούσος
01/06/2013 13:07
Αυτοί είναι οι Δάσκαλοι!!!!!!
ΝΙΚΟΣ ΣΙΟΥΤΑΣ
01/06/2013 07:20
Αγαπητέ συνάδελφε, αντιλαμβανόμενος την εστίαση του ενδιαφέροντός σου από την ανάγνωση του άρθρου που με αφορά στην εύρεση των χρημάτων, ως βασικού μέσου υλοποίησης των όποιων καινοτομιών, να σου υπενθυμίσω ότι στο Βιωματικό Σχολείο – Σχολείο εργασίας που οραματίστηκε ο μεγάλος μας παιδαγωγός Αλέξανδρος Δελμούζος βασικό δομικό στοιχείο είναι και η φαντασία του δασκάλου και όταν αυτά συναντούν τον άδολο εθελοντισμό και εμπνέουν γονείς αλλά και την ευρύτερη τοπική κοινωνία τότε το κάθε όνειρο μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Και στο δια ταύτα : O μετεωρολογικός σταθμός αγοράστηκε από το Σύλλογο γονέων με χρήματα που συγκέντρωσε από την έκθεση βιβλίου. Το Σχολείο ενέταξε το μετ. σταθμό στο meteo και εξασφάλισε δωρεάν την εγκατάσταση , το λογισμικό αλλά και τη διαχρονικότητα της ύπαρξής του. Το Σχολείο μας συνεργάζεται με το πανεπιστήμιο Stanford – παρέχει πληροφορίες on line και εξασφάλισε τον αισθητήρα QCN με 50 e. Ο ταρατσόκηπος δημιουργήθηκε από το Δήμο Νέας Σμύρνης και η ένταξη στη βιωματική διδασκαλία έγινε από τους εκπαιδευτικούς . To κατοπτρικό τηλεσκόπιο αγοράστηκε από το περίσσευμα των 3.500 ε που διαχειρίστηκε το Σχολείο μας . Η τράπεζα αίματος , οι δημιουργικές γωνιές , η σχολή γονέων , η μουσική που υποδεχόμαστε τους μαθητές μας, τα παραδοσιακά παιχνίδια που σχεδιάσαμε στον αύλειο χώρο, το cine 4 , το σύγχρονο λαϊκό πανεπιστήμιο και αρκετά άλλα δε χρειάζονται χρήματα , έμπνευση αλλά και αγάπη γι αυτό που κάνεις χρειάζονται και υπάρχουν πολλά Δημόσια Σχολεία που αναπτύσσουν ανάλογες και μεγαλύτερες δράσεις . Ας ξεφύγουμε λοιπόν από ένα μίζερο τρόπο σκέψης αλλά και ιδεοληψίες του παρελθόντος. Ο Έλληνας δάσκαλος των 400 ε αν και δοκιμάζεται οικονομικά, με περίσσευμα καρδιάς αντιστέκεται, δίνει τον καλύτερό του εαυτό, γιατί πιστεύει στα λόγια του Σωκράτη: « Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει». Αγαπητέ ανώνυμε συνάδελφε, θα χαρώ να επισκεφθείς το Σχολείο μας, να σε ξεναγήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις. Τελειώνοντας, αφού σε ευχαριστήσω, γιατί μου έδωσες τη δυνατότητα να προσεγγίσω το Ανοιχτό Σχολείο μέσα από μια άλλη οπτική γωνία, θα μου επιτρέψεις να πω ότι στη δημιουργικότητα: το λιγότερο είναι περισσότερο μόνο, όταν το περισσότερο δεν είναι καλό. ΝΙΚΟΣ ΣΙΟΥΤΑΣ
Dimitris Angelakis
11/06/2013 13:24
θερμά συγχαρητήρια !! (και επιτέλους ας αναδείξουμε τα σχολεία που αναπτύσσουν "ανάλογες και μεγαλύτερες δράσεις")
Αλςξάκης Δημήτρης
01/06/2013 17:18
Κ. Σιούτα, ονομάζομαι Αλεξάκης Δημήτρης και είμαι εκπαιδευτικός στο Ρέθυμνο. Να σας δώσω συγχαρητήρια για την δουλειά σας στο 4ο ΔΣ της Νέας Σμύρνης και να σας πω πως πολλά από τα πράγματα που αναφέρετε είναι ήδη πραγματικότητα σε πολλά σχολεία (όπως και στο δικό μου): Προβολές ταινιών, εθελοντική αιμοδοσία, διαλέξεις προς τους γονείς, επιδαπέδια παιχνίδια, κήποι και άλλα που δείχνουν μία εξωστρεφή λειτουργία του σχολείου και μία προσπάθεια αναμόρφωσης της παιδαγωγικής διαδικασίας. Ωστόσο έχω ενοχληθεί (και αυτό δεν αφορά την δική σας περίπτωση αποκλειστικά) από την μεμονωμένη προβολή ορισμένων σχολείων και τον στρεβλό τρόπο παρουσίασης τους. Δείτε π.χ. εδώ http://elniplex.com/2013/05/30/ποιος-είσαι-εσύ-δάσκαλε-που-χαλάς-την/ γράφει: Και τολμά αυτός ο δάσκαλος να αμφισβητεί με τις πράξεις του εκείνη την τεράστια φιγούρα του σχολείου που γκρινιάζει ολημερίς γιατί δεν έχει μελάνι (“κι εγώ άμα είναι δεν κάνω τίποτα έτσι”), γιατί παίρνει λίγα λεφτά (λες και θα τιμωρήσεις το άσπλαχνο κράτος αν δε δουλεύεις). Ντροπή σου δάσκαλε! Χαλάς την πιάτσα! Έτσι προσβάλλει όλους τους συναδέλφους που δίνουν την ψυχή τους καθημερινά σε πολλές άγνωστες γωνιές της χώρας. Επειδή πιθανότατα να γίνεται αντικείμενο αυτής της στρεβλής προβολής, έχετε το υπόψη σας! Για να βελτιώσουμε το σχολείο δεν χρειάζεται απλώς να προβάλλουμε ήρωες - φωτισμένους δασκάλους, αλλά να δούμε ποιές συνθήκες ενισχύουν το έργο των εκπαιδευτικών και ποιες τις εμποδίζουν.
ΠΕΡΙ Π.
01/06/2013 16:10
Μπράβο δάσκαλε, μπράβο, συνέχισε όσο μπορείς και άσε τους άλλους να ....απεργούν !!!!!
Τάσος Φουφόπουλος
31/05/2013 17:11
Ανώνυμε της 18:40 της 30ής Μαΐου 2013, κέφι θέλει. Με ελάχιστα χρήματα έγιναν όλα. Πίσω από τη δικαιολογία της έλλειψης χρημάτων κρύβεται συνήθως η απουσία ιδεών. Με τα 100€ θα μπορούσες για παράδειγμα να αγοράσεις τον καταγραφέα σεισμών, να έχεις φυτέψει το λιοστάσι και να έχεις διοργανώσει και την αστροβραδιά. Σε παρακαλώ, όταν θίγεις ανθρώπους, να το κάνεις επωνύμως.
Ανώνυμος
30/05/2013 18:40
Το ερώτημα είναι που βρήκε τα χρήματα για να τα κάνει όλα αυτά; Ας δημοσιοποιήσει και σε μας τους "ανίδεους" περί τα οικονομικά εκπαιδευτικούς που δεν μπορούμε να βρούμε ούτε 100 ευρώ για να κάνουμε τα όποια μεταρρυθμιστικά πράττει ο κ. Σιούτας
Δανάη Μέρμηγκα
30/05/2013 17:15
Eύγε!
Μανώλης
30/05/2013 16:49
Αν ο εν λόγω Δάσκαλος έδινε κανένα μπάτσο σε μαθητή θα τον προέβαλαν όλα τα κανάλια... Στα σχολεία γίνεται σοβαρή δουλειά και υπάρχουν πάμπολλοι φωτισμένοι Δάσκαλοι που συμβάλλουν στην πνευματική και ψυχική καλλιέργεια των μαθητών.Δυστυχώς ούτε τα ΜΜΕ ούτε η Πολιτεία τους λογαριάζει, για να μην γράψω κάτι βαρύ....
Μαρια Συννεφια W
30/05/2013 15:40
Η "επισημη" αναγνωρηση του φαινομενου εχει καταγραφει πουθενα?
Κατερίνα Γκούνα
27/05/2013 23:16
Θερμά συγχαριτήρια. Και μια ευχή. Το παράδειγμά του να βρει πολλούς μιμητές!
tettix
27/05/2013 22:09
Συγχαρητήρια στον άνθρωπο πάνω απ' όλα Νίκο Σιούτα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου