ΝΙΚΟΣ ΣΙΟΥΤΑΣ π. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ


TO 4o HTAN KAI EINAI TO ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ !!!!!

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2012

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Η ΘΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ




Αγαπητοί γονείς, ζούμε σε μια εποχή όπου η απαξίωση, τα φαινόμενα βίας, η ισοπέδωση αξιών ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία και ο μικρόκοσμος των σχολείων μας δέχεται τις επιρροές αυτές.
Το σχολείο μας έχει θέσει σε προτεραιότητα την προαγωγή της θετικής συμπεριφοράς από όλα τα παιδιά.
Θετική συμπεριφορά ορίζεται αυτή η οποία βασίζεται στο σεβασμό και στη φροντίδα του ευρύτερου χώρου του παιδιού, μα κυρίως όλων των ανθρώπων που κινούνται μέσα σε αυτόν.
Η θετική συμπεριφορά μπορεί να είναι τα λόγια της ευγένειας και της ειλικρίνειας σε μόνιμη βάση όπως και η προσοχή στις κινήσεις μας και στις χειρονομίες μας σε ό,τι και σε όποιον είναι απέναντί μας. Η θετική συμπεριφορά είναι η διάθεση για επικοινωνία, η καλή πρόθεση για διάλογο και η ειρηνική λύση πιθανών προβλημάτων.
Το Σχολείο μας από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει θέσει ένα ευέλικτο πλαίσιο δράσης για την εδραίωση θετικής συμπεριφοράς.
Ειδικότερα πρωτομαθαίνουμε την ανάληψη της προσωπικής ευθύνης για να κάνουμε την «εργασία» μας (δηλαδή: μελέτη μαθημάτων, παιγνίδι, φαγητό, κίνηση στο χώρο, ανάπαυση, χρήση των υλικών βιβλίων, και των εγκαταστάσεων, κλπ. ) με τη σκέψη να επικεντρωθούμε με προσοχή σε αυτήν και να επιτρέψουμε και στους άλλους να εργαστούν εξίσου δημιουργικά και ανενόχλητα. Τελικά, είναι οι «κανόνες» της αρμονικής συμβίωσης και οι βασικοί όροι μιας γόνιμης συνεργασίας, που ακολουθούνται στον τομέα αυτό.
Η θετική συμπεριφορά που θέλουμε τα παιδιά να μάθουν να καλλιεργούν χρειάζεται χρόνο και χτίζεται μέρα με τη μέρα. Κάθε μέρα είναι ιδανική για να μάθουμε ότι σε συνεχή βάση οι άλλοι μας παρακολουθούν και μας κρίνουν για το φέρσιμό μας και τους κοινωνικούς μας συσχετισμούς, κυρίως όμως εμείς οι ίδιοι οφείλουμε να «κρίνουμε» τον εαυτό μας και να τροποποιούμε τη συμπεριφορά μας για να είναι όσο γίνεται πιο «καλή».
Η συνεργασία με το σπίτι είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Θα πρέπει λοιπόν να σας κάνουμε γνωστό ότι το σχολείο μας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΤΙΚΟ απέναντι σε :
Λεκτική βία (απειλές, βρισιές, κοροϊδίες, ουρλιαχτά και φασαρία κλπ.)
Σωματική βία (σπρωξίματα, γροθιές, κλωτσιές, πάλη, τρικλοποδιές, πρόκληση τραυματισμού : εκδορές, κατάγματα, κλπ. )
Ψυχική βία (εκφοβισμοί, εκβιασμοί, προσβολές, υποτιμητικά ή ρατσιστικά σχόλια, αποκλεισμός από την ομάδα, παραμέληση)
Μερική ή ολική φθορά ή κλοπή κοινής, δημόσιας / ατομικής ή ομαδικής περιουσίας.
Σε περιστατικά τέτοια όταν συμβαίνουν, το παιδί αισθάνεται απειλημένο, τραυματισμένο, με χαμηλή αυτοπεποίθηση και πολύ πληγωμένο και φοβισμένο.
Όσο πιο νωρίς τα παιδιά μάθουν να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους για να μην παράγουν αλλά και να μην δέχονται τέτοιες συμπεριφορές τόσο πιο ισορροπημένα, ειρηνικά και δημιουργικά αλλά και με δυναμισμό θα μπορούν να λειτουργούν στις ομάδες που ανήκουν.
Αν ένα παιδί ή μία ομάδα παιδιών παρουσιάζει αρνητικές συμπεριφορές, σε οποιαδήποτε σχολική ώρα ( μάθημα, διάλειμμα, εκδρομή, εκπαιδευτική επίσκεψη, εκδήλωση, ...), τότε αυτό :
· αποτελεί αντικείμενο άμεσης παρατήρησης και συμβουλής από το δάσκαλο ή τους δασκάλους του.
· καταγράφεται ως περιστατικό από το Διευθυντή του σχολείου, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και γίνεται αφορμή για την πρόσκληση των γονέων του παιδιού ή των παιδιών στο σχολείο για συνεργασία και αν επαναλαμβάνεται γίνεται η αιτία συνεδριάσεως του συλλόγου διδασκόντων με σκοπό τη λήψη ανάλογης αποφάσεως για κατάλληλη αντιμετώπιση και δράση.
Ακόμη το σχολείο παρακολουθεί με διακριτικότητα περιπτώσεις όπου το παιδί παρουσιάζεται: μελαγχολικό, θλιμμένο, μοναχικό, με παθητικότητα δίχως την υγιή δυναμικότητα, ή χαρακτηρίζεται από πολλές και απότομες αλλαγές στη διάθεση και στη συμπεριφορά του (μία κλαίει και δεν έχει όρεξη για τίποτε, ενώ λίγο μετά έχει «νεύρα») και στις περιπτώσεις αυτές το σχολείο μας καλεί για ενημέρωση και συνεργασία του γονείς.
Ακόμη καλό θα είναι οι γονείς σε έκτακτες περιπτώσεις (κρίσεις στην οικογένεια, ένταση λόγω δυσκολιών ή άλλων προβλημάτων) να ενημερώνουν άμεσα το σχολείο.
Θα ήθελα να διαβεβαιώσω προσωπικά τους γονείς ότι το Σχολείο μας έχει ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα συμπεριφοράς παιδιών, αλλά και πλαίσιο διαχείρισης  προβλημάτων αυτού του τύπου. Αφουγκράζεται τις ανησυχίες των γονέων, παρακολουθεί με διακριτικότητα, ενημερώνει τους γονείς των παιδιών που παρουσιάζουν προβλήματα, αξιοποιεί τις εξειδικευμένες γνώσεις εκπαιδευτικών του Σχολείου μας   και εφόσον χρειαστεί συνεργάζεται με τους σχολικούς συμβούλους γενικής και ειδικής αγωγής ή και δημόσιους φορείς υποστήριξης... Παράλληλα εκτός των προγραμματισμένων μηνιαίων συναντήσεων των εκπαιδευτικών με τους γονείς,  ο Διευθυντής  δέχεται στις ώρες λειτουργίας του Σχολείου  και   μια φορά το μήνα σε απογευματινές ώρες τους γονείς που θα ήθελαν να καταθέσουν τους προβληματισμούς ή και να συζητήσουν θέματα που τους απασχολούν και άπτονται του θεσμικού του ρόλου.  Έτσι το Σχολείο μας  αναπτύσσει σε μέγιστο βαθμό την αμφίδρομη διαδικασία ενημέρωσης - συνεργασίας γονέων και σχολείου. Ακόμη σε τακτά χρονικά διαστήματα διοργανώνονται σεμινάρια συμβουλευτικού τύπου για τους γονείς και αν υπάρξει ενδιαφέρον σε συνεργασία με το κέντρο '' ΗΛΙΟΣ'' θα λειτουργήσει Σχολή Γονέων.   
                     
Νίκος Σιούτας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου