Η ανάγκη για ολόπλευρη ανάπτυξη της
προσωπικότητας εμφανίζεται ολοένα και πιο έντονη στις μέρες μας. Οι δυσκολίες
στην επικοινωνία, τα προβλήματα συμπεριφοράς, οι συγκρούσεις, η απομόνωση, η
εσωστρέφεια, συμβάλλουν στην αναζήτηση και
εφαρμογή μοντέλων εκμάθησης προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.
Η βιωματική μάθηση έρχεται να
αντιπαρατεθεί στις παραδοσιακές παιδαγωγικές εμπειρίες. Ο μαθητής εμπλέκεται ο ίδιος στην μελετώμενη
πραγματικότητα και δεν αποτελεί ακροατή του διδάσκοντος. Η ενεργή συμμετοχή
αποτελεί βασικό στοιχείο της βιωματικής μάθησης.
Ο τρόπος αυτός μάθησης συνδέεται με
σημαντικά ρεύματα της Ιστορίας της Παιδαγωγικής, όπως “learning by doing” του Dewey, τη μάθηση μέσω
ανακάλυψης του Bruner, τη μέθοδο project του Frey, την εκπαίδευση
ικανοτήτων ζωής, τη δια βίου εκπαίδευση κλπ.
Εκείνο το οποίο παρέχει η βιωματική
μάθηση είναι η δυνατότητα από τη μία μεριά να βιώσουν οι μαθητές το ζήτημα που
ερευνούν, να το κατανοήσουν επομένως καλύτερα, και από την άλλη συμβάλλει στην
κατανόηση του ίδιου του εαυτού
Καθώς στις αναπτυγμένες κοινωνίες
αυξάνεται το ποσοστό των μαθητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης,
ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και σχολικής προσαρμογής εμφανίζεται έντονη η ανάγκη
αλλαγών και η εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών που να συμβάλλουν στην
αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων και να συμβαδίζουν με τις ανάγκες της εποχής.
Το Σχολείο μας από την προηγούμενη σχολική χρονιά έχει δημιουργήσει τις υποδομές βιωματικών δράσεων, έτσι αντί να επισκεπτόμαστε χώρους εικονικής μάθησης όπου θα πρέπει να πληρώσουμε, προτιμούμε να αναπτύσσουμε τις δράσεις αυτές (project) μέσα στο χώρο του Σχολείουμας και έτσι παρατηρούμε τα διάφορα στάδια της βιωματικής δράσης μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου